Acı çekmek

“Solo un silencio
Profundo y grave
Lloraba en mi corason”
El adios

Casablanca

Eveet, ilk tango dersimiz acı çekmek üstüne. Hangi acı mı? Hani Buda’nın incir ağacının altında göbek bağını kestiği, Sartre’ın, Camus’nün evlat edinip, toplum içinde bir yere getirdiği varoluş acısından bahsediyoruz.

Eğer tango hayatında muvaffak olmak istiyorsan, bol bol acı çekeceksin!

Acı çekmeye doğuştan meyilli bir insansan, bu iş tam sana göre! Sen zaten yarışa 1-0 önde başlıyorsun. Muhtaç olduğun kudret sinir sistemindeki sonsuz ve gereksiz bilgi ve yorum akışında saklı. O bana niye böyle dedi, bu bana niye ters baktı, kılım döndü parmağıma battı gibi derin sorunlar denizinde boğulma potansiyeline doğuştan sahipsin ve bu özel yetenek seni ayrıcalıklı bir tango aday adayı haline getiriyor. Ayrıca savaş ve kıyımların vaka-i adiye sayıldığı Ortadoğu gibi şanslı bir coğrafyadan geliyorsan acı çekmek hususunda Güney Amerika’yı bile gölgede bırakacak bir bölgesel ve kültürel avantaja da sahipsin! Yani duble kavrulmuş lokum gibisin, tadından yenmez!

Ama, acı deneyimi konusunda tembeller sırasında oturuyorsan, neşeli, kalendersen, diyelim mesela Izmirli’ysen, kıçını kaldırmalı ve egzersiz yapmalısın! Nasıl balerin gününün yarısını parmaklarının ucunda, yogacı kafasının üstünde geçirir, balıkçı ağlarını onarır, kasap uzun uzun bıçaklarını bileyler, piyanist parmak egzersizleri yapar; sen de üşenmeden, bıkıp usanmadan acı çekeceksin!

Yaşantının nispeten stabil, mutlu bir döneminde olabilirsin. Dert etme! Geçmişini ve dünyanın bilimum dertlerini hafızanda tazeleyerek de çalışmalarını sürdürebilirsin: mesela seni terkeden ilk sevgiliyi, lisede müdür muavininin durup dururken attığı tokadı, ya da Ortaçağ Avrupası’nda Veba salgınının sebep olduğu yıkımları, şehzade Mustafa’nın katledilişini, I dünya savaşında yenilmeden yenik sayılmamızı, yakın tarihimizde Çinliler’in Budistler’e, Japonlar’ın Çinlilere, Amerikalılar’ın da Japonlar’a yaptıklarını hatırlayarak zincirleme kaza tadında vites değiştirerek acı temrinleriyle hislenim olanaklarını zenginleştirebilirsin.

Bu çalışmayı yaparken Müslüm Gürses ya da Orhan Gencebay dinleyerek yanında lahmacun, adana kebabı ve şalgam suyu üçlemesi ile de kalp bölgesinde konuşlanan acı hissine sindirim sisteminden de destek verebilirsin. Öğün aralarında birer ölçek Genç Werther’in Acıları ve Madame Bovary alınabilir.

Beynin acı çekmesi için ise televizyonu açmak yeterli olacaktır. Tropikal Avokado Cumhuriyeti’nden yayın yapan, artık tek kanal ile yayın hayatını ebediyete intikal ettirecek hem güldüren hem düşündüren mega TV deneyimi ‘Milli Idol Forever’, hassas beyin ve beyinciklerde Bergen marka kezzap etkisi yaratacaktır. Yayın akışı içinde “Milli Idol ile sabah kahvesi” , “Milli Idol ile mürüvvetini gör”, “Milli İdol ile Yemek ve Yedirmek”, “Icraatin içinden: Milli Idol’den Önce , Milli Idol’den Sonra” , “Çocuklar için Milli Idol’den Masallar”, “Tartışma programı: Milli Idol’ün fikirleri Milli Idol’ün duygularına karşı”, “Romantik Film Kuşağı:‘Milli Idol Mon Amour”, “Mini konser: Milli Idol Carnegie Hall Halk Konserleri”, Milli Idol’ün futbol yorumları ile yer aldığı “Kırmızı Kart”, Milli Idol ile uykusu kaçanlar için sohbet programı “Su uyur, düşman uyumaz!” programlarından tercih ve zevke göre istenilen bir ya da birkaç tanesi komşu ve misafirler eşliğinde izlenebilir.

Tabi, yaratıcı ACISEVERLER kabızken şekersiz Türk kahvesi içmek, üst üste 17 yerli dizi izlemek, Bülent Ersoy ile akşam yemeğine çıkmak gibi çeşitlemelerle de ufkumuzu genişletebilirler.

TANGO’nun temel hammaddesi olan ACI deneyimi böylece sokakta bulunmuş çoooook şirinnn♥♥♥ bir kedi yavrusu gibi beslenip büyütülür, sevip okşanır. Sarman hatta azmanlaştırılır.

Dünya tekinsiz bir yerdir. ‘All inklusif’ bir Tango deneyimi açısından ACI hissi kendi başına bırakılamayacak kadar değerlidir ve stratejik öneme sahiptir. Müttefik arayışına girişilir. HÜZÜN zaten “sine qua non” yani işin olmazsa olmazıdır. ! Acı ve hüzün, et ve kemik, ‘memleketim’ ve ‘yavru vatan Kıbrıs’, alg ve mantarlar gibi simbiyotik ilişki içinde el ele, kol kola “biz ayrılamayız” şarkısını söylerler. Melankoli, düşük dozda paranoya, kıskançlık, ‘tam da alçak dağları yaratacaktım ama kahpe kader utansın’ gibi acı ve hüznü besleyen yan duygular da çeşnili sos olarak bu özel karışımın damaktaki lezzetini derinleştirir.

Çeşnili yan duygularla soslandırılmış bu özel karışıma dilin kendini geliştirme yeteneğine sığınarak bundan böyle “interaktif tangomania” diyeceğiz.

“İnteraktif tangomania” bedenin duygu ve düşünce merkezinden baş, boyun, kol ve bacaklardan oluşan periferine doğru aktarılır.

Artık geriye sadece, bedeninde titiz ve hassas çalışmalar sonucu biriktirdiğin, barajın arkasında potansiyel enerjisi ile hazırolda bekleyen bol baharatlı acı ve hüzün nehrini, dans pistinin ana arterlerinden akıtmak kaldı. Zaten aldığın dersler sayesinde teknik olarak bunu öğrendin. Acı temrinleriyle işin ruhunu da kaptın! Ne demişler akacak dert, damarda durmazmış. Sen yürüdükçe derinlikli duyguların şıp şıp bedeninden damlayarak dans pistinin üstünde küçük birikintiler oluşturur. Izleyenler, pencerenin ardından yağan yağmuru izliyormuş gibi bir hisse kapılırlar. Ya da havanın kapalı olduğu bir gün akşam seansında tek başına sinemaya gitmişsin… film başka zamanlara dairmiş…İkinci dünya savaşı yeni başlamış… şansına film çok ama çok şahaneymiş…

Dijital Baskı ve baskı etiketi teknolojileri geliştikçe firmaların büyük ebatlı etiket ihtiyaçlarına da dijital çözümler sunulmaya başlamıştır. Böylece, birbirinden canlı renklerin ve kusursuz çizgilerin hakimiyetindeki büyük ebatlı dijital baskı etkileri; kurumsal firmaların reklam kampanyalarındaki en iddialı unsurlarına dönüşmüştür.
En güzel cami halısı cami halıları burda. dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
En güzel cami halısı cami halıları burda. dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
En güzel cami halısı cami halıları burda. dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
En güzel cami halısı cami halıları burda. dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
Termal Etiket Eco Termal etiket, yüzeyinde hami bir katman bulunmayan miktar çeşididir. Kumbara üzerine termal lamine edilmesi sonucunda oluşmaktadır. Kullanılan barkod yazıcının baş bölgesindeki ısı beraberlik birlikte termal sıvılaşma özelliği gösterir dahi bu şekilde Eco termal etiketin üzerine baskı alınır. Bu termal etiketlere yumruk termal olarak (ısıyla) yapılır ve yerde yüzden ribon kullanılmaz. Ribon kullanımı olmadığı için tahakküm maliyeti sıfıra yakındır.
En güzel cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
En güzel cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
Botoks esas olarak ciltte kırışık azaltmak amacıyla çok yaygın kullanılmaktadır ve tehlikeli bir yan etkisi bilinmemektedir. Mide botoksu uygulaması ise standart bir endoskopik işlem olduğundan literatürde bildirilmiş önemli bir yan etkisi bulunmamaktadır. Kas hastalığı olanlar ve botoksa karşı alerjisi olan kişilerde işlemin uygulanması uygun değildir. Botoks işlemleri genel olarak estetik operasyonlarda, ciltteki kırışıklıkları azaltmak amacıyla kullanılmaktadır. Bu noktada hem estetik, hem de obezite tedavisi amaçlı yapılan botoks uygulamalarının uygun hastalara yapıldığında bilinen herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır. Kas hastalığı yaşayan, botoks alerjisi olduğunu düşünen ve gastrit, ülser vb. mide rahatsızlığı olan hastalar durumlarının hekimlerine belirtmeli ve gerekli tetkiklerin yapıldığına dikkat etmelidir. Bunun yanı sıra hastaların botoks uygulaması yaptırırken tecrübeli bir hekim ve tam donanımlı bir hastane tercih etmeleri büyük önem taşımaktadır.

Nasıl uygulanır?

Anestezi Hekimi eşliğinde endoskopik yöntemle kesisiz olarak mideye ulaşılır ve mide içerisinde ortalama 20 noktaya yapılan Botulinum toksini sayesinde uzun açlık süresi, geç acıkma, iştah kontrolü ve çabuk doyma gibi etkiler kazandırılan hasta hızla kilo verir.

İşlem endoskopik yolla, ameliyat riskine girmeden ve özel bir hazırlığa gerek duyulmadan yapılabilmekte ve 10-15 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanabilmektedir. 1-2 saat sonra kişi sosyal yaşantısına dönebilir.

Mide botoksu sonrasında nelere dikkat etmek gerekir?

Fastfood gibi hızlı tüketilen gıdalar, asitli içecekler tüketilmesi zararlıdır. Botoks uygulanan hastalar daha geç acıkmakta, daha az porsiyonlarla doymakta, daha erken tokluk hissetmektedir.

Mide Botoksu Kimler için Uygundur?

Mide botoksu aslında kilo vermek isteyen herkese uygulanabilir. Bu işlem bir ameliyat değildir. Ancak hasta seçimi önemlidir. Vücut kitle indeksi 40’ın üzerinde olan ve ameliyat ile başarı elde edilebilecek hastalarda mide botoksunun çok faydalı olmayacağını söylemek gerekir. Bu noktada fazla kiloları olan ama ameliyat edilecek kadar da obez olmayan ve kilo vermek isteyen hastalar ideal hasta grubunu oluşturur. Midesinde ülser veya gasrit olan hastalarda ise öncelikle bu hastalıkların uygun tedavisi gerçekleştirildikten sonra mide botoksu uygulanabilir.