Yoga eğitmeni, permakültür tasarımcısı,topluluk kolaylaştırıcısı, anne, part-time hayalperest.

Nalanyoung

Çocukken ‘çocuk psikolojisi’ne ilgi duydu.
Yağmurlu günlerde “Cennette asal sayılar nasıl hareket eder?”, “Kurt çocuklar ne yer, ne içer?” gibi fani sorularla meşgul oldu.
Annesinin iyi niyetli “Kızım sokağa çık! Oyun oyna! Bak son kez söylüyorum!” nasihatlerine itinayla kulak tıkayarak dolapların içinde fenerle kitaplar devirdi.
Uzun yıllar Don Kişot’un kankası değil, bir roman kahramanı olduğu mevzuuna  ayamadı.

Marx’ın emek ile ilgili düşüncelerini kendince yorumlayarak beden eğitimi, karşılaştırmalı edebiyat, hafif batı müziği, yerçekimsiz ortamda omurga sağlığı, toplumsal ekoloji,  kaos teorisi, navigasyon, sibernetik,  astroloji konularına adalet gözeterek kalbini ve zamanını vakfetti.

Hep afilli okullarda okudu, önüne konan tüm testleri çözdü. Ama eğitim hayatı boyunca çoook ama çooook sıkıldı. Kemirdiği tırnaklardan karnında tırnak ağacı çıktı. Hayalgücüne iltica etti. Hala aynı ülkede ikamet etmekte.

“Ben kimim?” sorusu peşinden üç kıtada, beş ana dalda, usta, üstad, master, guru, şaman, samuray peşinde koşturdu.

Yolda karşısına hayat dersleri ve güzel insanlar çıktı.

Ben kimim?
Sen kimsin?
Biz kimiz?
Siz kimsiniz?
Onlar kimler?

sorularıyla kalabalık ve düşünceli bir şekilde memlekete döndü.

Yıllarca adına stüdyo denen boş odalarda yattı, kalktı. Kah kendine, kah ‘öteki’ne tanıklık etti. Rüzgar ekti, yağmur biçti. Yarım kalmış hikayelerden fallar açtı.  “Sen ne iş yapıyosun?” diye soranlara “Aslında…..” ile başlayan envai çeşit cevap verdi.

Bir gün kalbine deniz aşkı düştü, bir denizcinin aşkına kalbini açtı.
Karlı bir günde bir  güneş parçasını, yağmurlu bir günde bir ay parçasını kucağına aldı.
Çok sonra öğrendi çocukların bu dünyaya annelerini iyileştirmek için geldiklerini.

IMG_4566
Bir sabah bir tırtılla gözgöze geldi. Kirpikleri gülümsedi.
Gökyüzü,  yeryüzü ve kalbiyle barıştı.
Şimdilerde dinliyor ve dinleniyor.

Caminin önünde ve iki yanında geniş cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir. İç avluya, biri cepheden ikisi yandan olmak üzere herbiri merdivenli 3 kapıdan girilmektedir. Bu kapılarla dış avlunun cümle kapısı, ozamana kadar benzeri görülmemiş bronz kapılardır. Kubbeden aşağı doğru indikçe mekan yayılmaktadır. Bu piramidel yükselme ve yayılma sonucunda göz yanlara ve yukarıya doğru aynı mesafelere ulaşmaktadır. Bu özelliklerden dolayı, mekanın neresinde olursanız olun, bütün mekana hakim görüş sağlarsınız. Kubbe yaklaşık olarak 43 metre yükseklikte ve köşeleri pandantifle doldurulmuş 4 muazzam kemer üzerine oturtulmaktadır. Caminin su basmanı üzerinde olması ve kubbe yüksekliği nedeniyle pencereleri oldukça fazladır. Böylece caminin içini süsleyen binlerce çini ve kalem işleri tatlı ışık altında görülmektedir. Caminin içindeki en önemli unsur, ince işçilikle yontulmuş mermerden yapılma mihraptır. Bitişik duvarları, seramik çinilerle kaplanmıştır fakat çevresindeki çok sayıdaki pencere onu daha az ihtişamlı gösterir. Mihrabın sağında, Caminin en kalabalık halinde dahi olsa, herkesin imamı rahatça duyabileceği şekilde dekore edilmiş mimber bulunur. Caminin içi her katında alçak düzeyde olmak üzere 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çini ile döşenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler, geleneksel galerideki çinilerin desenleri çiçekler meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.
Onlarca birbirinden farklı ribon çeşidiyle firmamız, sizlere en kaliteli ürünü en uygun fiyatlardan vermeyi amaçlıyor. Resin ribonlar daha çok sentetik ve plastik etiketler için uygundur. Fiyatları Wax Resine göre daha pahalıdır. Resin ribon en dayanıklı ribon çeşididir. Aşınmaya, kimyasallara ve yüksek ısıya maruz kalacak etiketlerde tercih edilir.Tekstil baskılarında en ağır yıkamalara dayanıklı ribon olan resin ribon alkol testinde de çıkmamaktadır. Resin ribonla polyester, polimid ,polipropilen ve polietilen etiketlere baskı yapmak mümkündür. Reçine oranı diğer türlere kıyasla en yüksek seviyededir. Karışımında karbon, bazı kimyasallar, reçine ve balmumu kullanılır.